Bloggen väljer inriktning

Jag har funderat över vad det ska bli av denna blogg. Från början hade jag ambitioner om att skiva mycket och ofta. Om stort och smått. Sådant man blir glad av, arg, ledsen eller förvånad. Tankar som väcks bara genom att ta sig igenom dagarna som går. Det var en för hög ambitionsnivå. Tankarna fanns där men de formulerar inte sig själva och det var detta som tog tid upptäckte jag. Tid som jag inte prioriterar att lägga ned på att skriva. Inte just nu i alla fall. Därför kommer bloggen under en tid framöver användas för att visa mina alster som jag scrappar fram. Jag har riktat in mig på kort så det är det ni kommer att få se. De två första är gjorda till våra två nyaste grannar.


Den första babyn som kom var en pojke och föddes in i en familj med två barn sedan tidigare. En storebror, och en mellan syster. Stämpeln heter Busungar och kommer från hÄnglar. Den har jag målat med akvarellfärger. Bokstäverna är Quickutz Metro unicase. Stjärnorna är från Cuttlebug. Har dessutom använt mig av glitterpenna och små pärlor.

Den andra babyn var också en pojke. Den största stjärnan är utskuren för hand och de andra Cuttlebug. Bokstäverna är små klistermärken. I mitten av den stora stjärnan har jag satt fem små pärlor och stjärnorna på kanten är vanliga dekorationsstjärnor i plast.

Kommentarer
Postat av: martin

scrap blogging is the shit, lycka till!

2009-02-01 @ 19:21:29
Postat av: Pernilla

Hej!



Roligt att du valt att visa lite av dina alster. Jag och Maja pysslade också ihop lite kort i helgen. Använde lite av ditt material som du skickade.



Dina kort är toppen fina mina är inte lika proffsiga, men roligt är det att pyssla. Synd att du inte bor lite närmare så vi kunde fixat lite tillsammans



Pernilla

2009-02-02 @ 07:51:38
Postat av: jennie Hancock

Hej Vännen.. äntligen tog jag mig tiden att kika in till dig här på din blogg. Visste inte att du tyckte om att scrappa... jag befinner ju mig i landet där scrapbooking (visste inte att ni kallade scrapbooking för det) har en helt annan mening. Det finns äverallt, billigt o dyrt, fint och fantastiskt JA.. urvalet är enormt. Jag går ofta och väljer och drömmer mig bort hur jag ska inreda min nästa bok, då jag helt plötsligt inser att jag inte kan välja alls och lägger ifrån mig allt och lämnar affären. Då jag ofta inte åker dit för att köpa papper och klistermärken och allt det andra fabulous, hinner jag knappt med det jag måste ha. Det slutar i lite stress över att jag måste få med mig det jag VeRkLiGeN ska ha med hem innan Bill totalt ballar ur och Wilbur måste kissa för tredje gången. Man kan säga att jag har fastnat i

scapp-träsket..



Vi MåStE bara få till en playdate med grabbarna när vi kommer tillbaka.. Jag vet att vi verkligen har försökt och det är alltid så lätt att säga Åhh vi måste ses .... Men när jag vet hur du är (känns som att Noel är lugna gatan så som sin mor) och jag vet hur Wilbur är så är jag ganska så säker på att dom kommer ha sååå kul tillsammans. När vi träffar kompisar, och dom är mer vilda än tama så drar Wilbur bort och leker med något annat så han slipper vara del av det som kan hända eller håller på at hända mellan dom andra barnen. Det är nog lite Alfons i han nu när jag tänker efter.



Nej du nu ska jag jobba lite här framför datan och försöka få lite gjort medans boysen sover och det är lugnt. Klockan är lite efetr 21 här och du ska nu vakna tidigt utan stress. Krama om alla och andas djupt på tunnel banan för både dig och mig denna morgon. - Jennie

2009-02-04 @ 06:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0