Vilken solstolstyp är du?

Föreställ dig att du är på semester. Ditt hotell har ett jättefint poolområde med massor av solstolar på flera olika ställen kring poolen. Hur gör du?

A På mornarna före frukost går jag ut till poolen för att lägga min handuk precis på den solstolen jag vill ha under dagen. Om jag sedan verkligen ligger där eller inte spelar ingen roll för mig. Jag vill andå säkra min plats så att jag vet att jag kan lägga mig där när jag själv vill. Dessutom är det så alla andra gör.

B. Varför ska man boka platser? Det finns ju massor av solstolar och jag tar den som är ledig när jag väl behöver den.

Resultat

A.
Om man tänker logiskt så är det ganska onödigt att ca. hälften av alla solstolar är upptagna av handukar som inte används under hela dagen. Det blir dessutom ganska trångt om alla hotellets gäster ska ha varsin solstol i beredskap.

B Grattis! Du har förmågan att tänka logiskt. Det blir dessutom mycket mer spännande att inte veta var man hamnar nästa gång man ska till poolen. Våga chansa! Det kanske lönar sig.

Kommentarer
Postat av: martin

folk säger ofta till mig att jag är "lite b". nu fattar jag vad dom menar.

2008-11-07 @ 11:26:44
Postat av: charlotta

Hej vännen!

jag är givetvis logisk och slänger bort handduken och tar stolen som jag vill! Ha,ha! För jag är OOOND!!!

Är ni hemma? i Sverige alltså?

kramelikram!

2008-11-13 @ 12:44:36
Postat av: Priscilla

Oh, det skulle jag vilja se :D Du skulle varit med och rensat upp lite helt enkelt!

2008-11-14 @ 22:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0