Lördagsbloggen eller klottrare som tänker

Min blogg blir en lördagsblogg. Helst skulle jag vilja skriva någonting varje dag men tiden och kreativiteten går inte alltid hand i hand så för att alla ska veta när det är dags att besöka priscillas så bestämmer jag mig härmed för lördagsuppdateringar. Idag är det söndag, men lördag kändes som en roligare dag att skriva på. Mitt i helgen. En bit in i ledigheten men med så pass mycket ledighet kvar att arbetsveckan inte hunnit göra anspråk på tankarna.


Men det här är inte veckans riktiga blogginlägg, för det kommer här;


För några dagar sedan fick jag se det här på tunnelbanan...



... visst är det smart? Istället för att klottra på tunnelbaneväggen så att SL's personal måste andas in massor av miljöfarliga ångor från rengöringsmedlet de använder i sitt mödosamma arbete med att få bort klottret skriver man sitt namn... eller vad det är, på ett klistermärke som det bara är att riva bort. Tji, tjing! En ansvarsfull klottrare var det här.

Kommentarer
Postat av: martin

...mäh, fy vad smart av sl! min kreativa hjärna ser möjligheter för såväl gävles som ystads kommun att joina samma koncept:



snickra upp lite halmbockar respektive billiga trähus som står pyromanerna fritt att sätta eld på, vetja?! trallala, trallala.

2008-11-24 @ 12:03:21
Postat av: Anette Casselstål

Ja det var ju smart!

Kul att du tog tag i din skrivlust, trevlig läsning!



Kram Anette

2008-11-25 @ 10:39:48
Postat av: martin

mäh! lördagen är typ 43 minuter gammal och fortfarande inget bloggisch från p. klart man blir besviken. åpp å håppa!

2008-11-29 @ 00:44:58
Postat av: Alina

smart!! :D hihi

2008-11-29 @ 00:48:26
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Vanessa

hehe tack

2008-11-29 @ 16:06:06
URL: http://vanessass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0