Hem till Stockholm igen


Landar på Arlanda sent på onsdagskvällen. Rolle hämtar bilen från långtidsparkeringen. Jag och barnen hoppar in i en redan uppvärmd bil men på den lilla bit vi ändå har att gå utbrister Hedda "Det är så skönt att komma hem till den friska, kalla luften i Sverige" Jag känner efter i mig själv.... Jo, det är faktiskt ganska skönt att känna höstens kyla mot solbrända kinder.

Torsdagen har ingen förståelse för nyss hemkomna semesterfirare. Vardagen ringer i väckarklockan, jobb, skola och dagis väntar på familjen Persson-Ferrera. Kylskåpet har inte förberett frukost och gapar oförstående. Tittar ut genom fönstret och kan inte bestämma mig för om Noel ska ha vinteroverall. Han själv tycker att det räcker med shorts. Vi ger oss ut i kylan. Det är kallt. Det är regnigt. Det är november i Stockholm. Jag försöker leta efter känslan från igår kväll men den tycks ha följt med Hedda hem till sin mamma. Jag är kall och tittar ner i gatan. Det är nästan vinter nu.


Rolle, Hedda, Noel, Mamma, Pappa, Gunnel, Kurt, Martin, Sofie, Pernilla, Roland, Anton och Maja; Tack för att ni ville fira semester med mig!

Kommentarer
Postat av: sara

ååh vad skönt att komma ut och resa! :D

2008-11-14 @ 22:16:20
URL: http://gguldlock.blogg.se/
Postat av: Cattis

Hej Pip!

roligt att läsa din blogg!! Du är duktig att skriva, ska bli spännande att följa...

kram

kollegan Cattis

2008-11-14 @ 22:25:42
Postat av: martin

hedda har rätt, torsdagen är intolerant, kylskålet är dumt i huvet, och noel borde kanske trots allt lita på sin mamma i valet mellan shorts och overall i ett stockholmskt november. det är nästan vinter nu.



men: det var väldigt roligt att resa till solen med dig och din och min storfamilj. tack!

2008-11-15 @ 12:18:07
Postat av: Sara

Jag måste säga att hösten är ju den bästa årstiden som finns,vacker,färgrikt,ibland grått men ack så mysigt:)

Compax från viktsnack

2008-11-15 @ 13:59:48
Postat av: Pernilla

Visst är det grått, regningt, kallt och tråkigt men tänk så många ljusa, soliga, varma och roliga minnen vi har från vår semester tillsammans med er. Dessa kan man leva ett bra tag på.



Pernilla

2008-11-16 @ 10:50:03
Postat av: Pirjo

Med dem varma soliga roliga minnen lever jag till nästa sommar. Tac alla ni som ville vara me os pa eran semester.

2008-11-16 @ 19:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0